The Jerusalem Post

z Wikipédie, slobodnej encyklopédie
Prejsť na: navigácia, hľadanie

The Jerusalem Post je izraelský veľkoformátový po anglicky písaný denník, ktorý založil novinár Geršon Agron, 1. decembra 1932 ako The Palestine Post (v roku 1950 premenovaný na súčasný názov). Počtom čitateľov síce The Jerusalem Post neprevyšuje ostatné hlavné po hebrejsky písané denníky, presahuje ich však svojim záberom a skutočnosťou, že publikuje celosvetovo.[1] Medzi jeho čitateľov patria izraelskí politici, zahraniční novinári a turisti.

V minulosti bol denník považovaný za ľavicové noviny, avšak koncom 80. rokov zaznamenal zmenu a posun k pravej časti politického spektra.[2] Po získaní nového majiteľa a nástupe nového šéfredaktora Davida Horovitza v roku 2004 sa denník posunul do centristickej pozície. Príkladom tohto posunu môže byť podpora Šaronovho plánu stiahnutia z Gazy v auguste roku 2005 a obhajoba privatizácie izraelských náboženských inštitúcií.

Referencie[upraviť | upraviť zdroj]

  1. CHARTRAND, Sabra. Outcry Erupts at The Jerusalem Post Over New Publisher's Editorial Bent [online]. The New York Times, [cit. 2012-11-09]. Dostupné online. (po anglicky)
  2. The Press in Israel [online]. BBC, [cit. 2012-11-09]. Dostupné online. (po anglicky)

Externé odkazy[upraviť | upraviť zdroj]

Oficiálne internetové stránky (po anglicky)

Zdroj[upraviť | upraviť zdroj]

  • Tento článok je čiastočný alebo úplný preklad článku The Jerusalem Post na českej Wikipédii.