News of the World

z Wikipédie, slobodnej encyklopédie
Prejsť na: navigácia, hľadanie

News of the World bol tabloid vydávaný v Spojenom kráľovstve od roku 1843 do 2011. Vytvoril ho John Browne Bell ako leták, ktorý v 1891 kúpil Lascelles Carr a neskôr predal spoločnosti News Ltd. (dnes News International) Ruperta Murdocha. Na tabloid sa periodikum transformovalo v roku 1984.

Periodikum sa koncentrovalo na informácie o celebritách a populistické správy. Pre svoju obľubu v sexuálnych škandáloch získalo prezývky News of the Screws a Screws of the World[1]. News of the World zverejňoval celebrity pod vplyvom drog, kriminálne a sexuálne živle, pričom využíval dôverníkov alebo prestrojených novinárov, ktorý získavali fotografie, videá a odpočúvali telefóny počas policajného vyšetrovania[2][3]. V októbri 2010 sa predávalo približne 2,812 milióna výtlačkov týždenne.

Týždenník ukončil svoju činnosť 10. júla 2011 po tom ako boli Andy Coulson a Clive Goodman obvinení z odpočúvania telefonátov.

Referencie[upraviť | upraviť zdroj]

  1. News of the World to close amid hacking scandal [online]. BBC, 7. 6. 2011. Dostupné online. (anglicky)
  2. COHAN, Peter. How Much Will 'News Of The World' Closing Cost? [online]. forbes, 7/08/2011. Dostupné online. (anglicky)
  3. KOFMAN, Jeffrey. News of the World Is No More [online]. abcnews, 9. 7. 2011. Dostupné online. (anglicky)