The Washington Post

z Wikipédie, slobodnej encyklopédie
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
The Washington Post
The Logo of The Washington Post Newspaper.svg
Logo novín
Základné informácie
TypDenník
Formátbroadsheet
MajiteľWashington Post Company
VydavateľBoisfeuillet Jones, Jr.
ŠéfredaktorLeonard Downie, Jr.
Založenie1877
Jazykanglický
ISSN0190-8286
Kontaktné údaje
Adresa1150 15th Street, N.W.
Washington D.C. 20071
Webwww.washingtonpost.com

The Washington Post je americký denník vo vlastníctve spoločnosti Washington Post Company. V roku 1877 ho vo Washingtone založil Stilson Hutchins.

Liberálno orientovaný The Washington Post sa v roku 1954 zlúčil s denníkom Washington Times-Herald (nie je identický so súčasným denníkom Washington Times). Po uzavretí The Washington Star v roku 1981 zostal ako jediný denník v hlavnom meste USA. Dnes má konkurenciu v podobe konzervatívneho denníka The Washington Times.

Najväčším historickým prípadom novinárov tohto denníka je pravdepodobne aféra Watergate, ktorá mala za následok odstúpenie prezidenta Richarda Nixona. O tejto afére a postupe novinárov Washington Post vznikol aj film Všetci prezidentovi muži.

Náklad v apríli 2007 predstavoval zhruba 930 000 kusov.

Galéria[upraviť | upraviť kód]

Iné projekty[upraviť | upraviť kód]

Externé odkazy[upraviť | upraviť kód]

Pozri aj[upraviť | upraviť kód]

Zdroj[upraviť | upraviť kód]

Tento článok je čiastočný alebo úplný preklad článku The Washington Post na českej Wikipédii.