RT

z Wikipédie, slobodnej encyklopédie
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
Logo RT

RT (dlhý názov Russia Today) je viacjazyčná spravodajská televízna sieť so sídlom v Rusku prevádzkovaná, riadená a financovaná štátom vlastnenou spravodajskou agentúrou RIA Novosti. Bola spustená 10. októbra 2005.

Vysiela 24 hodín denne v angličtine, arabčine, ruštine, a španielčine a používa káblový, satelitný aj internetový prenos. V Spojených štátoch amerických je druhou najsledovanejšou zahraničnou spravodajskou stanicou po BBC News.[1] Jej videá na YouTube videlo 2,9 miliárd ľudí (údaj k novembru 2019). Má sídlo v Moskve, štúdio vo Washingtone a pobočky v Los Angeles, Miami, Londýne, Paríži, indickom Dillí, argentínskom Buenos Aires, gruzínskom Cchinvali a izraelskom Tel Avive. Celosvetovo má okolo 2 000 zamestnancov.

Televízia RT, ktorej prevádzka je subvencovaná štátom. Niektoré jazykové verzie vysielajú na satelite v HD rozlíšení a v DD zvuku.

Rastúci rozpočet stanice je zdôvodnený vysielaním v nemeckom a francúzskom jazyku od roku 2015. V roku 2022 v nemeckom jazyku nemá RT legitímne vysielacie práva, pretože jej chýbajú potrebné povolenia pre vysielanie, ktorých vydanie nepožiadala. Ruská strana sa voči tomu ohradila a rozhodnutie chce napadnúť na súde. [2]

2. marca 2022 bola RT zablokovaná v Európskej únii z dôvodu vysielania systematických dezinformácií o ruskej invázii na Ukrajinu.[3]

Taktiež čelila kybernetickým útokom na ich web hackerskou skupinou "Anonymous" kvôli ruským útokom na Ukrajinu, pretože šíri dezinformačné manipulatívne správy z prostredia aktuálne prebiehajúceho vojenského aktu na Ukrajine.

Kanály RT[upraviť | upraviť zdroj]

  • RT International – udalosti zo sveta, s určitým dôrazom na Rusko (po anglicky)
  • RT America – zameriava sa na americký kontinent, najmä USA, príp. rusko-americké medzinárodné vzťahy (po anglicky)
  • Rusiya al Yaum – udalosti (s celosvetovým zameraním) (po arabsky)
  • RT en Español – udalosti (s celosvetovým zameraním) (po španielsky)
  • RT Documentary – pôvodná produkcia dokumentárnych filmov, väčšinou zameraných na Rusko (po anglicky)

Referencie[upraviť | upraviť zdroj]

  1. Foreign News Channels Drawing US Viewers - IPS
  2. Webnoviny
  3. Foo Yun Chee. EU bans RT, Sputnik over Ukraine disinformation [online]. reuters.com, [cit. 2022-03-05]. Dostupné online.

Iné projekty[upraviť | upraviť zdroj]

  • Spolupracuj na Commons Commons ponúka multimediálne súbory na tému RT

Externé odkazy[upraviť | upraviť zdroj]

Zdroj[upraviť | upraviť zdroj]

  • Tento článok je čiastočný alebo úplný preklad článku RT (televize) na českej Wikipédii.