.týždeň

z Wikipédie, slobodnej encyklopédie
Prejsť na: navigácia, hľadanie

Súradnice: 48°08′46″S 17°05′55″V / 48.146105°S 17.098669°V / 48.146105; 17.098669

.týždeň
Bratislava Partizánska 02 01.jpg
Sídlo na Partizánskej 2 v Bratislave
Základné informácie
Typ týždenník
Majiteľ Štefan Hríb, Roman Kvasnica, Štefan Meszlényi [1]
Vydavateľ W PRESS
Šéfredaktor Štefan Hríb [1]
Zástupca šéfredaktora Eva Čobejová [1]
Založenie december 2004
Politická príslušnosť pravica, konzervativizmus, liberalizmus
Jazyk slovenský
Náklad 19 300 ks (december 2015) [2]
ISSN 1336-5932
1336-653X (online)
Kontaktné údaje
Adresa W PRESS a.s.
Partizánska 2
811 03  Bratislava
Web tyzden.sk

.týždeň je slovenský politicko-spoločenský týždenník, vychádzajúci od decembra 2004,[3] ktorý sa kriticky zaoberá politickou situáciou na Slovensku a v zahraničí; okrem toho sa venuje i kultúre.

Šéfredaktorom týždenníka je Štefan Hríb, ktorý je zároveň i jeho zakladateľom. Časopis vydáva spoločnosť W PRESS a. s., ktorej je Hríb podpredsedom.[4] Redakciu tvorí väčšina redaktorov z bývalej redakcie týždenníka Domino fórum, ako napríklad Eva Čobejová, Martin Hanus či František Šebej.

Hlavnými akcionármi spoločnosti W PRESS, boli od jej vzniku Vladimír Čečetka a Ladislav Rehák. V dozornej rade bol okrem iných aj Fedor Gál, ktorý však nebol akcionárom. Koncom roka 2007 do vydavateľstva vstúpili aj Štefan Meszlényi z Komárňanských tlačiarní a Rudolf Zajac, Ladislav Rehák svoj podiel predal. V roku 2011 kúpil podiel Rudolfa Zajaca advokát Roman Kvasnica.[5]

Časopis sa venuje aj investigatívnej žurnalistike – stavu súdnictva a prokuratúry, z dlhodobých káuz napr. prípadu Hedvigy Malinovej, vražde Ľudmily Cervanovej či vyšetrovaniu kauzy Gorila.[6][7][8]

Po druhom ukončení vysielania diskusnej relácie Pod lampou Štefana Hríba v štátnej RTVS koncom roka 2014, vychádza relácia online na webe .týždňa.[9]

V roku 2015 odišla časť konzervatívnejších redaktorov do vydavateľstva Postoy, ktoré plánuje vydávanie konzervatívneho denníka.[10] Redakciu opustil tiež dlhoročný investigatívny redaktor Marek Vagovič.[11]

Referencie[upraviť | upraviť zdroj]

  1. a b c O nás [online]. tyzden.sk, [cit. 2016-02-13]. Dostupné online.
  2. Aktuálne výsledky – Týždenníky celoštátne – December 2015 [online]. abcsr.sk, [cit. 2016-02-13]. Dostupné online.
  3. V pondelok vyjde prvé číslo časopisu Týždeň. hnonline.sk (Bratislava: MAFRA Slovakia), 2004-12-03. Dostupné online [cit. 2016-02-13]. ISSN 1336-1996.
  4. W PRESS a.s. – výpis z obchodného registra SR [online]. OR SR, [cit. 2016-02-13]. Dostupné online.
  5. Nový majiteľ .týždňa. etrend.sk (Bratislava: TREND Holding), 2011-02-09. Dostupné online [cit. 2016-02-13]. ISSN 1336-2674.
  6. ŠÍPOŠ, Gabriel. Ktoré médiá sú pre krajinu od nástupu novej vlády najužitočnejšie?. blog.sme.sk (Bratislava: Petit Press), 2008-09-23. Dostupné online [cit. 2016-02-13].
  7. VAGOVIČ, Marek. Prokurátor mocných II. [online]. tyzden.sk, 2014-05-17, [cit. 2016-02-13]. Dostupné online.
  8. VAGOVIČ, Marek. Kauza Gorila: alibistická taktika [online]. tyzden.sk, 2014-05-11, [cit. 2016-02-13]. Dostupné online.
  9. POLÁŠ, Martin. Lampa na RTVS končí. Zabil ju Mika, tvrdí Hríb. medialne.etrend.sk (Bratislava: TREND Holding), 2015-01-15. Dostupné online [cit. 2016-02-13]. ISSN 1337-0006.
  10. PETKOVÁ, Zuzana. Z .týždňa odchádzajú Daniška, Majchrák aj Hanus. Časopis je pre nich príliš liberálny. medialne.etrend.sk (Bratislava: TREND Holding), 2015-06-19. Dostupné online [cit. 2016-02-13]. ISSN 1337-0006.
  11. PETKOVÁ, Zuzana. Dag Daniš končí v Hospodárskych novinách, Marek Vagovič odchádza z .týždňa. Obaja budú písať pre Aktuality.sk. medialne.etrend.sk (Bratislava: TREND Holding), 2015-08-03. Dostupné online [cit. 2016-02-13]. ISSN 1337-0006.

Externé odkazy[upraviť | upraviť zdroj]